Become Strong

Voeding tips

Weinig dingen kunnen meer controversie en onenigheid veroorzaken dan discussies over voedsel en voeding. Het lijkt vaak dat mensen het nooit eens zullen worden over wat we wel en niet moeten eten. Maar er zijn een paar uitzonderingen. Hier zijn 10 voeding feiten waar iedereen het eigenlijk over eens is - nou ja, bijna iedereen.

Eet regelmatig

Eet minimaal 5 keer per dag. Het liefst zelfs 7 keer per dag. Een tussendoortje wordt ook als eetmoment gezien. Als dit lastig is, maak de maaltijden dan iets kleiner en de tussendoortjes iets groter. Noodzakelijk is dat het ontbijt nooit (echt nooit) wordt overgeslagen.

Eet gevarieerd

Dit houdt in dat u ervoor moeten zorgen dat het lichaam alle voedingsstoffen die het lichaam dagelijks nodig heeft binnenkrijgen. Het is niet mogelijk om met een beperkte voedingskeuze alle noodzakelijke bouwstenen binnen te krijgen. Hoe gevarieerder je eet, hoe beter het is.

Ongezond eten mag

Als je 7 keer per dag eet heb je dus 21 eetmomenten in een week. Voel je dan niet schuldig als je een keer ongezond eet. Genoeg momenten om dat te compenseren.

Eet voornamelijk onbewerkte voedingsmiddelen

Bewerkte voedingsmiddelen zijn ongezond. Aangezien het voedingssysteem meer geïndustrialiseerd is geworden, is de gezondheid van de bevolking verslechterd. Tijdens voedselverwerking verdwijnen veel gunstige voedingsstoffen in het. Niet alleen verdwijnen gezonde voedingsstoffen zoals vezels, maar ze voegen ook andere zeer schadelijke ingrediënten toe zoals suiker, transvetten en geraffineerde tarwe.

Daarnaast wordt verwerkt voedsel overladen met allerlei chemische stoffen waarvan niet zeker is wat de effecten zijn op de lange termijn.

Diëten werkt niet! Een verandering van levensstijl is noodzakelijk

Diëten is niet effectief. Dit is een feit. Ze kunnen leiden tot resultaten op korte termijn, maar zodra je na dit zogenaamde succes je oude eetpatroon weer oppakt zal je weer aankomen. Vaak zelfs nog meer dan je was afgevallen. Het enige dat u werkelijk de gewenste resultaten op lange termijn kan geven is een verandering van levensstijl.

Toegevoegde suikers zijn een ramp

We weten allemaal dat toegevoegde suikers slecht zijn. Sommigen denken dat suiker is een simpele kwestie van "lege" calorieën, terwijl anderen geloven dat het om ziekten die miljoenen mensen doden per jaar veroorzaken.

Het is zeker waar dat de toegevoegde suikers lege calorieën bevatten. Er zitten geen extra voedingsstoffen in. Het overmatig nuttigen van toegevoegde suikers kan gevaarlijk zijn omdat je een verzadigd gevoel krijt terwijl je nog lang niet de juiste hoeveelheid voedingsstoffen binnen hebt gekregen. Zo kan er een tekort ontstaan met alle gevolgen van dien. 

Het eten van groente en fruit zal uw gezondheid te verbeteren

Groenten en fruit zijn goed voor je. Ze zijn rijk aan vitaminen, mineralen, vezels, antioxidanten en een eindeloze verscheidenheid van sporen van voedingsstoffen die de wetenschap net is begonnen te ontdekken. In observationele studies, het eten van groenten is geassocieerd met een betere gezondheid en een lager risico van de ziekte.

Supplementen kunnen nooit volledig echt voedsel vervangen

"Nutritionism" is het idee dat voedsel niets meer is dan de som van hun individuele voedingsstoffen. Het is een val waar veel voeding liefhebbers in vallen - maar het is gewoon niet waar.

Nu zal ik toegeven dat supplementen nuttig kunnen zijn, vooral voor voedingsstoffen die meestal ontbreken in de voeding zoals vitamine D en magnesium. Ook kan het handig zijn als toevoeging op de normale voeding. Het zal de echte voeding echter nooit kunnen vervangen.